חדשות ומבצעים
מחלקת טונרים חדשה נפתחה ב חנות
טונרים לכל סוגי מדפסות לייזר  HP,SAMSUNG,CANON,FUJI,XEROX ו אחרים ב מחיר טוב ביותר בשוק!!!!מחירי 50% הנחה ל זמן מוגבל!!!!כל הקודם זוכה!!!!
מחלקת מצלמות חדשה נפתחה ב חנות
מחלקת מצלמות חדשה נפתחה ב חנות!!!מכל סוגי חברות מובילות בשוק CANON,SONY,PANASONIC,JVC,OLIMPUS ב מחירים מפתיעים לכל כיס!!!

מבחן השוואתי: מחשבים ניידים לסטודנטים

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, בדקנו באמצעות אתר הצרכנות WiseBuy שישה מחשבים ניידים חדשים במחיר נמוך מ-4,500 שקל. שלושה הגיעו לקו הגמר עם ציון זהה
 

תגובות

>> המרצים מאיימים, כרגיל, לשבש את פתיחת שנת הלימודים האקדמית, אבל זה לא מפריע לסטודנטים להיערך ללימודים, ואצל רבים מהם ההיערכות כוללת קניית מחשב נייד, שתפס את מקומה של הדפדפת. בשנים האחרונות התחרות שחקה את מחירי הניידים, וכיום רבים בוחרים באפשרות הניידת גם אם הם משתמשים במחשב בעיקר בבית. אספנו בשיתוף אתר הצרכנות WISEBUY כמה מחשבים ניידים חדשים כדי למצוא את אלה שמשלבים בצורה הטובה ביותר ביצועים טובים עם מחיר אטרקטיווי של עד 4,500 שקל.

איזה מחשב כדאי לקנות: המפרטים

DELL INSPIRON 1525 דק ואלגנטי/ ציון: 8.2

ביצועים: עבור פחות מ-4,000 שקל, הדל אינספירון מעניק מחשב עם ביצועי מעבד וזיכרון לא רעים בכלל, המאפשרים להריץ בקלות תוכנות משרדיות, וידיאו, משחקים ותוכנות גרפיות - כל עוד זה לא נעשה בבת אחת. שלומי עמיצור מ-WISEBUY מציין כי המחשב יגמגם בהפעלת שתי תוכנות במקביל.

נוחות השימוש: האינספירון מאפשר צפייה בסרטים, אך אל תבנו על עבודה בחוץ בשעות היום, גם אם תשבו בצל - ההשתקפויות מהציפוי המבריק של המסך מפריעות מאוד לעבודה. ממדיו סטנדרטיים בהשוואה לקטגוריית מחיר זו, אך למרות שהמשקל נשאר זהה לזה של קודמו בסדרה, עוביו של הדגם הנוכחי הוא כשלושה-רבעים משל הקודם.

על אף שורת מקשי המגע הייעודיים למולטימדיה שמתחת לרמקולים, קצת משונה שדל מייעדת דווקא את הדגם הזה להיות מחשב מולטימדיה. זאת בהתחשב בעובדה שהרמקולים מאכזבים, עוצמת השמע המקסימלית נמוכה ואיכות הקול אינה גבוהה. עם זאת, הדגם עשיר בחיבורים יעילים (ראה טבלה) ואיכות מצלמת הרשת שלו טובה. המבנה עושה רושם יציב וישנה גם נעילה של הכונן הקשיח. החיסרון העיקרי של המחשב הוא ציר המסך החלש, שבגללו המסך רועד מכל משב רוח.

סוללה: שלוש שעות עבודה מגוונת - זמן לא רע בהתחשב בעובדה שהשימוש לא התבצע במצב צריכת חשמל חסכונית.

בעד: דק ואלגנטי, ביצועים מעולים, מגוון רחב של חיבורים בפיזור נבון ומצלמת רשת.

נגד: רמקולים מאכזבים, מסך בעייתי באור יום, אין מנגנוני אבטחה.

148-TOSHIBA SATELLITE A300 נפח זיכרון קטן / ציון: 8.2

ביצועים: הסאטלייט מספיק לשימושים כלליים, אך ב-WISEBUY מציינים כי הזיכרון המועט מקשה עליו. מעבד חזק כבר יש, אך מומלץ לשדרג את הזיכרון.

נוחות השימוש: הסאטלייט מספק ערך טוב למחירו: הוא מצליח להפתיע עם עיצוב וחוויית שימוש ששייכים בדרך כלל למחשבים יקרים יותר. כמו כן, טושיבה מצרפת למחשב חבילת תוכנות נדיבה ויעילה להפליא, כמו תוכנות לניהול צריכת חשמל, תקשורת אלחוטית ויישומי אבטחה.

בשל עוביו ומשקלו זה לא המחשב שתרצו להתנייד אתו יותר מדי. משטח המגע של העכבר נוח מאוד ומקשי המקלדת גדולים ונוחים. עם זאת, הציפוי המבריק על המקלדת גורם לתחושה מיוזעת בידיים, ולמי שלא בקיא בהקלדה עיוורת קשה לראות לפעמים על מה מקישים בשל החזרי האור.

הרמקולים מבית הרמן קרדון ראויים לשבח: העוצמה גבוהה, הצליל מדויק ונקי ואפשר אפילו לשמוע באסים כמו שצריך. במחשב גם קיימים מנגנוני אבטחה בסיסיים, לרבות סיסמה לדיסק הקשיח וחיזוק פיסי בהברגה של הזיכרון והכונן הקשיח.

סוללה: גם בפעולה אינטנסיווית (ללא מצב חיסכון באנרגיה) אפשר להגיע לזמן פעולה נאה של שלוש שעות וחצי.

בעד: מקלדת ומשטח עכבר נוחים, רמקולים מעולים, סט חיבורים רחב, צריכת אנרגיה חסכונית.

נגד: 1GB זיכרון בלבד, התחממות משמעותית לאורך זמן, עיצוב מבריק ונוטה להתלכלך.

GIGABYTE W566N מתקשה במולטי-טסקינג / ציון: 7.9

ביצועים: נתוני המחשב מאפשרים להריץ בקלות יישומים משרדיים וביתיים, לרבות אפליקציות כבדות יחסית. עם זאת, הוא קצת מתקשה במולטי-טסקינג. הכרטיס הגרפי הנפרד עולה על הכרטיסים המובנים שבסך הכל מיועדים לתצוגות וביצועים בסיסיים. אך לא צריך לצפות ממנו ליותר מדי: הוא הריץ בקלות סרטי וידיאו בהפרדה גבוהה של 720P, אך עם סרטי 1080P הוא קירטע. המחשב עצמו מתחמם לא מעט, בעיקר בחלקו התחתון, אך ב-WISEBUY מציינים כי לא מדובר בהתחממות מוגזמת.

נוחות השימוש: ל-W566N ממדים ממוצעים ומסך המציג תמונה חדה וטובה, אך זוויות הצפייה מוגבלות למדי. בשמש ישירה ניתן לעבוד אתו בקושי בשל השתקפויות בציפוי המבריק.

יש כמה פגמים בהנדסת המקלדת - מיקומו של מקש ה-FN משמאל למקש ה-CTRL מבלבל מאוד, מקש ה-CTRL קטן מדי וגם מקשי החצים קטנים וצרים. המקשים מתחת למשטח העכבר לא רכים מספיק.

שיחות הווידיאו באמצעות המחשב יהיו איכותיות מאוד מבחינה וויזואלית אך איכותיות פחות מבחינת הסאונד. מצלמת הרשת שמעל המסך יכולה לצלם וידיאו וסטילס ברזולוציה מרשימה. עם זאת, הרמקולים באיכות בסיסית מאוד וגם העוצמה בינונית בלבד. יש שבב 1.2 TPM להגנה מפני חדירה בלתי מורשית.

סוללה: ללא מצב חיסכון באנרגיה: שעה ו-45 דקות.

בעד: כרטיס מסך נפרד, מקלדת טובה, סט חיבורים עשיר, מצלמת רשת, מבנה דק ונאה.

נגד: מאווררים רועשים, התחממות, רמקולים באיכות נמוכה.

ASUS F5 לא מתאים לתוכנות כבדות / ציון: 7.8

ביצועים: תוכנות המשרד והמולטימדיה הבסיסיות רצות היטב ומשחקים בסדר גודל בינוני (למשל, GTA) ירוצו בצורה סבירה, בתנאי שלא תפעילו יישומים אחרים במקביל. המחשב לא מתאים לתוכנות כבדות ומורכבות.

נוחות השימוש: תצוגת המסך מצוינת וזוויות הצפייה שלו טובות, אם כי בשמש התצוגה טובה פחות משום שהמסך מבריק. משקלו, שמגיע כמעט ל-3 ק"ג, אינו מתאים לניידות גבוהה אלא מתאים יותר לשימוש ביתי.

הנדסת האנוש של האסוס מקורית ונוחה: במשטח העכבר הגדול, למשל, יש חידוש מעניין ושימושי - על המשטח מסומנות ספרות בדומה לסידור הספרות במקלדת מלאה, ובלחיצת כפתור ניתן לנטרל את תפקוד העכבר ולהשתמש במשטח כמקלדת ספרתית. המקלדת הראשית טובה אף היא, ומעליה מקשים ייעודיים למולטימדיה ויישומים שונים.

ב-WISEBUY גם מציינים לטובה את הנדסת האנוש של כניסות ה-USB: סוף סוף מחשב עם רווח נורמלי בין הכניסות, למקרה שהדיסק און קי גדול.

סוללה: סוללת המחשב סיפקה זמן עבודה סביר של קצת פחות משעתיים וחצי בעבודה רגילה.

בעד: סאונד איכותי, חיבורים רבים וסידור נוח, נעילת משטח העכבר והפיכתו ללוח ספרות, מצלמת רשת מסתובבת, איכות בנייה ועמידות טובה.

נגד: חוסר במקשי מולטימדיה, זמן הפעולה של הסוללה בינוני, כבד, אין סידורי אבטחה.

LG E300 AC216E קומפקטי, קל וזול / ציון: 8.2

ביצועים: LG לא שידרגו את המעבד ל-CORE2DUO, אך למרות שהוא נשאר DUAL CORE דגם זה הציג ביצועים מעל למצופה והתמודד לא רע גם עם תוכנות כבדות יותר ועם ריבוי משימות.

נוחות השימוש: התצוגה מצוינת וחדה אך לא ניתן ליהנות ממנה באור יום. "החידוש האמיתי שהמחשב מציע הוא השילוב בין גודל קומפקטי, משקל נמוך ומחיר אטרקטיווי", אומר ינון חיימי, עורך אתר WISEBUY. אף על פי שה-E300 שמנמן למדי, הוא קטן וקל אך לא עד כדי כך שהמסך והמקלדת יהיו בלתי נוחים לשימוש. משטח העכבר קטן מהרגיל אך זה לא מפריע לעבודה על המחשב. הרמקולים מפיקים צליל באיכות סבירה ובעוצמה טובה.

סוללה: סוללת ששת התאים מספקת זמן פעולה די קצר - שעה ו-50 דקות בלבד. עם תוכנית צריכת אנרגיה חסכונית ובהירות מסך נמוכה ניתן להגיע בקושי לשעתיים וחצי של שימוש.

בעד: ניידות גבוהה, ביצועים טובים, חיבור HDMI, מקלדת נוחה, מצלמת רשת, קורא כרטיסים חמישה באחד.

נגד: אין מקשים ייעודיים, תצוגה בעייתית בשמש, סוללה בינונית, אין מנגנוני אבטחה.

COMPAQ C-795EJ אפשר לעבוד גם בשמש / ציון: 7.7

ביצועים: בהתחשב במעבד הפשוט, ביצועי דגם זה דווקא הפתיעו לטובה ואפשר אולי לזקוף זאת לזכות הזיכרון הגדול. עם ריבוי משימות הוא אמנם מתמודד פחות טוב, אבל הוא יותר ממספיק לשימוש ביתי.

נוחות השימוש: מבין המחשבים שנבדקו, מדובר במחשב היחיד שלא רק מספק תצוגה חדה וטובה, אלא מאפשר גם עבודה באור יום ואפילו בשמש ישירה. בשל חלוקה לא מאוזנת של המשקל בין החלק הקדמי לאחורי של המחשב, הוא נוטה להתנדנד כשמטים את המסך לאחור ובעצם עם כל נגיעה קלה, והוא מסורבל לנשיאה. היעדר סידורי אבטחה כלשהם במחשב הם עוד סיבה להשאיר אותו בבית.

משטח העכבר נוח והמקלדת מצוינת ונוחה לעבודה. הרמקולים מתוצרת אלטק לנסינג מספקים צליל באיכות טובה, אבל העוצמה לא גבוהה מספיק. אין מספיק חיבורים וגם המיקומים שלהם לא אידיאליים.

סוללה: אפשר להשיג בקושי שעתיים עבודה, ובצריכת חשמל חסכונית אפשר להרוויח חצי שעה נוספת.

בעד: ביצועים טובים, 3GB זיכרון, מסך גדול ואיכותי, מקלדת ומשטח מגע מעולים.

נגד: כבד, מעט חיבורים, אין קורא כרטיסים, אין בלוטות', אין מצלמת רשת, חיי הסוללה בינוניים, אין סידורי אבטחה, מסך לא יציב.

כך בדקנו

>> פנינו לחברות המחשבים המובילות וביקשנו לבדוק את הניידים החדשים הטובים ביותר שמחירם עד 4,500 שקל. המחשבים נבדקו על ידי מומחי אתר הצרכנות WISEBUY, המדריך ומסייע בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות מוצרים ומאגר מוצרים ומפרטים מקיף.

ששת המחשבים הניידים המופיעים בסקירה זכו לציונים הטובים ביותר מבין המחשבים שנבדקו. הציונים שוקללו לפי רמת הביצועים הכוללת תפעול המחשב ביישומים שונים, הרצתם במקביל ובדיקת התחממות ורעש (35% מהציון הכולל); איכות התצוגה בתנאי תאורה שונים (20%); נוחות השימוש, לרבות תפעול כל פונקציות המחשב, איכות הרמקולים ומספר החיבורים וסוגיהם (25%); משך פעולת הסוללה בשימוש מגוון, הדומה לכל הדגמים שנבדקו (10%); עמידות המעטפת ויתר החלקים החיצוניים של המחשב, הגנות מיוחדות במקרי נפילות וזעזועים ותוכנות אבטחה שונות (10%).