חדשות ומבצעים
מחלקת טונרים חדשה נפתחה ב חנות
טונרים לכל סוגי מדפסות לייזר  HP,SAMSUNG,CANON,FUJI,XEROX ו אחרים ב מחיר טוב ביותר בשוק!!!!מחירי 50% הנחה ל זמן מוגבל!!!!כל הקודם זוכה!!!!
מחלקת מצלמות חדשה נפתחה ב חנות
מחלקת מצלמות חדשה נפתחה ב חנות!!!מכל סוגי חברות מובילות בשוק CANON,SONY,PANASONIC,JVC,OLIMPUS ב מחירים מפתיעים לכל כיס!!!

מחשב נייד Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UA-BE012T אסוס

בשורה התחתונה
ה-UX490UA מוכתר באתר של אסוס כמחשב היוקרתי בעולם. לדעתנו הוא אולי לא הכי יוקרתי אך די בהחזקתו כמה דקות כדי להבין שאסוס הצליחו עם המחשב הזה - הוא מעוצב למשעי וצבוע בצבע כחול עמוק עם שוליים בצבע זהב, קל משקל ובעיקר מזכיר את הלפטופים הסקסיים של אפל. מעבר לכך, הוא מספק כוח עיבוד מרשים לפעולות שגרתיות כמו עריכת מסמכים, גלישה באינטרנט וצפייה בסרטים בתקן של Full HD. בסופו של דבר, סוגיית המחיר חורצת את גורלו, ועל גוף נאה צריך לשלם סכום שלא בטוח שרוב הלקוחות יהיו מוכנים לשלם, כאשר ניתן לקבל ביצועים דומים בתקציב נמוך יותר. אם אתם מחפשים לפטופ מעוצב ושיקי ולא גוש שחור וכבד, ומוכנים לשאת בהוצאה הכבדה – זה הלפטופ שלכם.
לסדרת ה-ZenBook היוקרתית של אסוס דגמים רבים, כאשר השינויים בין דגם כזה למשנהו מזעריים. לדגם הנבחן אצלנו, ה-UX490UA שהוכרז רק בסוף מאי, דף נתונים מרשים, במיוחד כאשר בוחנים את סעיף המידות – עובי של 12.9מ"מ ומשקל של פחות מ-1.2 קילו. מסך המחשב מגיע בגודל 14 אינץ' ורזולוציה בתקן Full HD. להמחשב עצמו גודל של לפטופ 13 אינץ', אך בעקבות שוליים דקיקים באזור המסך התאפשרה הגדלת המסך לגודל 14 אינץ'. מתחת למכסה המנוע בגרסה שנבחנה, ניתן למצואמעבד אינטל i7 מסדרת 7500U החדשה והחסכונית בחשמל, 16GB זיכרון RAM ושטח אחסון של חצי טרה על גבי כונן SSD. מאיץ הגרפי המגיע בתוך החבילה הוא תוצרת אינטל – HD Graphics 620 בסיסי. בנוסף, ללפטופ מקלדת מוארת בעלת אפשרויות לכיוון עוצמת ההארה, 4 רמקולים תוצרת הרמן/קרדון, 3 מחברי USB Type-C ושקע 3.5מ"מ לאוזניות או מיקרופון. מערכת ההפעלה Windows 10 מגיעה כבר מותקנת במחשב. 
כסדרה הפונה לשוק העסקי, הלפטופ מצויד בכוח עיבוד מרשים, כולל מעבד חזק של אינטל i7 החדש והחסכוני בחשמל (7500U בתדר של עד 2.9 גיגה הרץ). תוספת של זיכרון הפעלה בנפח של 16 גיגה בייט הופכת את הלפטופ לזריז, גמיש ויעיל. עם זאת חשוב לזכור כי השימושים שבוצעו במהלך המבחן היו ביתיים ורגילים, דהיינו עריכת מסמכים, גלישה בשני דפדפנים - כרטיסיות מרובות והקרנת סרטים (בעיקר בצפייה ישירה).
למשימות מורכבות כמו עריכת ווידאו או משחקים כבדים יש לבחור במחשב אחר, שכן כבר בהרצת משחק האספלט 8 שהורד דרך החנות של מיקרוסופט, המחשב התחמם, הרעיש ולעיתים אף גמגם ושיהק במהלך המשחק.משחק שכבר היה מורכב מדי והעמיס יתר על המידה היה Forza 6, כאשר חלק מהגרפיקה של המשחק כלל לא הוצגה, והמשחק נתקע פעמים רבות, זאת עקב כרטיס מסך פשוט שאינו מתיימר להפוך את המחשב למחשב גיימינג. במבחן של PCMark 8, המחשב קיבל ציון טוב של 4849 במבחן Work, וציון של 4293 במבחן Creative. 
 
לאנשי עסקים או בעלי תקציב גבוה המחשב יענה על רוב הדרישות - היה לעונג להדליק אותו וישר להתחיל להשתמש בו, ללא צורך בהמתנה. כל אפליקציה ותוכנה שהותקנה הוזנקה חיש מהר ללא חישובים ועיכובים. עם זאת, חבל שאסוס מילאה את הלפטופ כבר בהתחלה בתוכנות רבות כמו חנות אפליקציות מיוחדת (לא שונה מזו של מיקרוסופט), תוכנה לבדיקת צריכת סוללה ותוכנת בריאות המנטרת את מצבו הלפטופ. היינו מעדיפים לקבל את תוכנות האופיס ברישיון מוגבל במקום תוספים לא הכרחיים – מזל שאפשר להסירם בקלות.
נושאי הרעש והתחממות הצליחו להפליא אותנו במהלך הסקירה – זאת עקב הפרסומים של אסוס כי שילבה מערכת קירור חדשה: "מערכת הכוללת מדחף עשוי פולימר קריסטל נוזלי בעובי 0.3 מ"מ, וצינור חום מסגסוגת נחושת עם קירות בעובי 0.1 מ"מ". עם זאת, סיסמאות לחוד ומציאות לחוד: החל מרגע הפעלתו של המחשב, המאווררים שלו החלו לפעול ברעש הדומה לרעש של גשם הנשמע מחוץ הבית – הרעש לא היה חזק והפריע אך הוא נשאר פעיל בכל מהלך השימוש במחשב. שאון המאווררים הלך וגבר כאשר נפתחו עוד כרטיסיות בדפדפן או כאשר היה צורך בהקרנת סרט. כחלק מהעיצוב הדק של הלפטופ, לא מוקמו המאווררים מתחת ללפטופ אלא באזור המסך וכן מצאנו בעיה בהנדסת האוורור: כאשר המסך מורם, חריך האוורור של הלפטופ כמעט ונחסם במלואו, מה שגורם לרעש להתגבר ולמחשב להתחמם.
 
סוגיית החימום הופיעה במשך כל השימוש במחשב, ונעשה בלתי אפשרי לאחר שימוש כמה דקות להחזיקו על הברכיים. במהלך הטעינה תחתית המחשב התחממה לעיתים עד כדי מצב שהפכנו את המחשב והחלק התחתון היה לעליון. 
מסך הלפטופ המגיע בגודל 14 אינץ' ורזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים, כאשר פאנל המסך הוא מסוג LED וזווית הצפייה היא 178 מעלות. המסך כצפוי ראוי לכל המחמאות – הוא בהיר, חד וגם בצפייה מן הצד כיף לצפות בו. החסרון הממשי הוא שהוא לא מסך מגע, כפי שאפשר למצוא במגוון לפטופים אחרים בתקציב נמוך יותר.
 
דווקא מעצם היותו קל משקל ודקיק ציפינו לכך שיהיה ניתן לשלוט בו בעזרת מגע. בהירות המסך ראויה לציון – כמעט בכל המצבים בהירות המסך עמדה על 60-70%, תלוי בעוצמת התאורה שהייתה בחדר. גם שימוש בשמש ישירה לא היווה בעיה למסך, הגברת התאורה עד למקסימום הפכה את השימוש לקל ונוח, למרות שלעיתים רחוקות היו השתקפויות מן השמש, ורק החום (חודש יולי) מנע מאיתנו להמשיך לגלוש בחצר. 
אסוס שילבה בציפוי המסך את הגנת הגורילה גלאס 5, המוכרת משוק הטלפונים החכמים. ציפוי זה מבטיח עמידות והגנה נגד שריטות, על אף שהמסך עצמו אינו מגע. כפועל יוצא מכך שהמסך אינו מגע, צירי המסך לא מגיעים למצב "שכיבה" של 180 מעלות, אך כיוון זווית ההטיה של המסך קל ונוח ללא התנגדות. שמחנו לפגוש בכפתור המכבה את המסך אך לא את המחשב, כך שניתן לשמוע מוזיקה ללא בזבוז אנרגיה מצד המסך. 
ברוב הפעמים כאשר מחפשים לפטופ, סעיף הניידות גובר בחשיבותו על סעיפים אחרים, וכך גם במקרה של ה-.UX490UA משקלו קל עד כדי כך, שלעיתים היינו צריכים לבדוק בתיק אם הוא נמצא בו. בנוסף, עוביו הדקיק מאפשר גמישות והכנסתו לכל תיק או תא אחסון, דבר שרק מקל על נשיאתו ולקיחתו לכל מקום. ליתרונות אלה מתווסף ספק הכוח המצורף לאריזה – זה, בשונה מספקי כוח של חברות אחרות הבנוי משני כבלים (אחד המתחבר לחשמל ולקופסת המתח, והשני יוצא מקופסת המתח לחיבור המיוחד של הלפטופ), בנוי ומעוצב כמו מטען של טלפון נייד, רק שגודלו גדול במעט. ספק הכוח בשילוב מחשב דקיק וקל יוצרים חווית ניידות המזכירה טאבלט, ולא מחשב נייד עם יכולות עיבוד חזקות. 
 
נוחות השימוש עם זאת, לוקה בחסר. המקלדת אומנם מוארת וניתן לכוון את עוצמת ההארה, אך פריסת המקשים מוזרה לעיתים, כאשר מקשי הF מלווים כמו תמיד בפונקציות, אך כדי להפעילם יש ללחוץ על מקש ה-FN, ולא ניתן להגדירם כך שיפעלו ללא לחיצתו של מקש זה. בנוסף, מקשי השירות בצד שמאל (Tab, Caps Lock,Shift) עצומים בגודלם, ולעיתים בהקלדה מהירה הם נלחצו ללא כוונה והאטו את מהירות ההקלדה. מקש הכיבוי ממוקם סמוך למקש הדליט, ובפעמים הראשונות כאשר רצינו למחוק משהו, בטעות כיבינו את המחשב (מזל שהוא נכבה ונדלק תוך פחות מ-10 שניות). חריטת האותיות על גבי המקשים (מקשים כחולים וחריטה בצבע זהב) ברורה וגודל האותיות גדול, אך חבל ששפת העברית לא נצבעה בצבע אחר, לצורך בידול ועזרה במציאת אותיות לטובת אלה שלא מורגלים בכתיבה עיוורת. אגב הקלדה על המקשים, זו התגלתה כבעייתית בהתחלה, ונדרש זמן ארוך מהרגיל להתרגל אליהם – הם נוקשים ויש צורך בלחיצה הגונה כדי להקליד עליהם. 
אסוס, שלא כמו יצרניות אחרות, מאפשרת לכבות את אזור העכבר המובנה (טאץ' פד), ומצאנו כי פונקציה זו שימושית הן בחיבור לעכבר חיצוני והן במהלך הקלדה של מסמכים באופן שוטף. אזור העכבר מתפקד בכמה צורות: הקשה רגילה או טפיחה על האזור מייצרות את אותה הפעולה, החלקה של 3 אצבעות מעלה או מטה מחליפה בין התוכנות הפתוחות. נוריות הטעינה וההדלקה ממוקמות באזור תמוה – בצלעו הימנית של המחשב, לעומת יצרניות אחרות המשלבות נוריות אלה בקידמת המחשב. 
 
אסוס שילבה במחשב זה, כמו ברוב מחשבי ה-ZenBook שלה את מערכת הסאונד של הרמן קרדון. למה מערכת? כי ב-UX490UA קיימים לא פחות מ4 רמקולים – 2 מעל המקלדת, ו2 מתחת למחשב המייצרים חווית סאונד נפלאה ביחס למחשב נייד כה דק. הסאונד נקי, רחב וחזק, אך נטול באסים. בשימוש שגרתי של צפייה בסרטים ללא חיבור לרמקולים או אוזניות אלה עשו את מלאכתם בצורה טובה מאד. 
 
עיצובו הדקיק מאד של ה-UX490UA גרם לאסוס לשאוב השראה מאפל בכל הקשור לחיבורי המחשב: לדגם זה ישנם רק 3 חיבורי USB Type-C מסוג Thunderbolt 3 המהיר, וחיבור יחיד של 3.5 מ"מ לאוזניות. עם זאת, המחשב מגיע באריזה עם מתאם ל-USB רגיל. אין ספק כי המירוץ לרזון ולדקיקות בין היצרניות גורם לפעמים לבעיות בקישוריות. התאכזבנו לראות כי לא קיים אפילו שקע אחד של USB רגיל, שקע HDMI (או מיני HDMI), או כבל רשת RJ-45.
 
כדאי להציץ אצל המתחרה לנובו ולראות כי אומנם בתוספת של כמה מ"מ בודדים מצליחים להוסיף את החיבורים הללו לטובת שימושיות גבוהה יותר. אסוס מאלצת את לקוחותיה לשאת מתאם לטובת חיבורים שונים וזה לא נוח במיוחד. לזכותו של הלפטופ, ניתן לציין כי ניתן לטעון אותו דרך המטען החשמל המצורף מכל שלושת חיבורי ה-USB.
אסוס שילבה בדגם ה-UX490UA סוללה בהספק של 46WH המבטיחה עד 9 שעות שימוש במחשב, זאת בנוסף לאפשרות לטעינה מהירה (מ-0 ל-60% תוך 49 דקות). בפועל, הסוללה הצליחה להפתיע אותנו, אם כי חשוב לזכור כי הדגם שקיבלנו היה חדש לגמרי. ניתן לצפות כי במשך הזמן תהיה ירידה מסוימת בביצועי הסוללה, אך היא מעולה בפני עצמה. 
כאשר ביצענו מטלות שגרתיות של עריכת מסמכים בוורד וגלישה בדפדפן, הסוללה הראתה ירידה של 15% בממוצע לשעה, כאשר הבהירות הייתה על 70%, והגדרות חסכון בסוללה לא היו פעילות. במשך צפייה בסרטים במסך מלא עם רמקולים על עוצמה של 60% הסוללה החזיקה מעמד באופן מרשים ביחס לעובי המחשב ולעומת לפטופים אחרים. בסופו של עניין, סוללת המחשב אולי לא תחזיק מעמד כפי שמבטיחה אסוס, אך היא מבטיחה שעות של עבודה שגרתית, וניתן לצפות בסרטים במשך טיסה ארוכה בלי חשש לחיי הסוללה. גם השארת המחשב דולק ללא שומר מסך או מצב שינה לא חיסלו את הסוללה ונראה כי המעבד של אינטל החסכוני אכן משפיע לטובה על ביצועי הסוללה. 
 
עם זאת, חשוב לדעת כי במשך הטעינה תחתית המחשב מתחממת לטמפרטורה גבוהה מאד, וכלל לא ניתן להניח אותו על הברכיים, ולעיתים קרה שבמשך ההטענה הפכנו את המחשב על גבו כדי לאפשר לסוללה להתקרר (מומלץ להיעזר במשטח קירור).

כאשר קיבלנו את המחשב לראשונה, חששנו כי עוביו הדק ומשקלו הקל יהוו בעיה של עמידות ושרידות בתנאי נשיאה שונים או חלילה בנפילות. חשוב לציין כי לא בחנו את הלפטופ בנפילה, אך כן בתנאי נשיאה שונים – תיק מיוחד שקיבלנו עם ערכת המחשב, תיק מעטפה, ותיק נשיאה על הגב. בכל האמצעים הלפטופ הראה חסינות וחוזק מן המעלה הראשונה, ולזכותו יש לציין כי המחשב מורכב מפלטת מתכת אחת ללא חיבורים נוספים או תוספות, מה שמקנה למסך ולתחתית המחשב חוזק מבני מצוין. המסך מצופה בגורילה גלאס 5 העמידה בפני שריטות, ומלבד טביעות אצבע רבות שנשארו על הגימור המתכתי, אין שום סימני שימוש או שריטות על המחשב. לעומת זו, הציפוי המתכתי יהיה רגיש לשריטות שנובעות ממפתחות או חפצים חדים וכדאי לשים לב לכך. 

 

בלפטופ משולב כונן SSD חדש בנפח חצי טרה, וחשוב לציין שכונן SSD עמיד יותר בפני זעזועים וטלטולים עקב כך שאינו בתוכו דיסק מסתובב, דבר המוסיף לעמידות המחשב ולחוזקו.

 

תחום האבטחה מקבל חיזוק בדמות חיישן ביומטרי לטביעות אצבע הממוקם במשטח העכבר. במחשבי ה-PC חיישן זה נדיר יחסית, וניתן להשתמש בו כרגע רק כדי לפתוח את מערכת ההפעלה, במקום הסיסמה הרגילה. החיישן עצמו סביר בתגובותיו – הוא אינו מהיר במיוחד ויש צורך בחתימת האצבע כולה כדי שזה יזהה את הטביעה. חבל שהדפדפנים כמו כרום או Edge לא תומכים במתן טביעת אצבע במקום להקליד סיסמאות לכל אתר בנפרד.